اقتصاد،حسابداری، مدیریت،مالی و سرمایه گذاری

افزایش دانش اقتصادی،مالی ومدیریت

اقتصاد،حسابداری، مدیریت،مالی و سرمایه گذاری

افزایش دانش اقتصادی،مالی ومدیریت

راه های رسیدن به موفقیت و تولید ثروت 2

برای اتنخاب شغل لذت بخش فرض کنید هر کاری انجام دهید برای شما درآمد و عایدی ندارد و مجبور هستید یکی را اتنخاب کنید در نظر داشته باشید مجبور هستید یک شغل انتخاب کنید بدون مزایا قطعا شغلی را انتخاب می کنید که مطابق میل شما بوده و از آن لذت می برید حتی اگر ساده ترین کار را انتخاب کنید باز هم شغلی را انتخاب می کنید که دچار روزمرگی نشوید و برای شما لدت بخش باشد.

واما در شرایط عادی:

من به شدت طرفدارعملگرایی هستم.

در مورد علاقه، میتوانیم با تجربه کردنِ عملیِ یک شغل، بفهمیم که علاقه ما به آن شغل در کجای آن طیفی قرار دارد که قبلا در موردش توضیح دادم.

در مورد مهارت، با تجربه کردنِ عملی محیط کار، میتوانیم از یادگیری حین عمل بهره‌مند شویم و مطمئن باشیم که مهارت لازم برای آن شغل را در عمل یاد گرفته‌ایم.

در مورد نیاز بازار کار، با تجربه عملی آن شغل، میتوانیم با چالش‌های واقعی آن شغل بیشتر آشنا شویم و ببینیم که افرادی که این شغلِ خاص را دارند، چه جایگاهی دارند و چقدر نیاز به آن در بازار کار وجود دارد.

من اگر دوباره برگردم به سالهای دوره کارشناسیم، حتی یک روز را هم برای تجربه عملی در یک شغل واقعی از دست نخواهم داد. میزان یادگیری بسیار زیاد خواهد بود و چه دورانی بهتر از آن دوران برای این یادگیری. دورانی که خانواده و جامعه انتظاری از ما ندارند و با برچسب دانشجو میتوانیم تجربه‌های مختلفی را کسب کنیم و زیر تیغ انتقاد آنها هم نباشیم.

از طرفی مسئولیتِ چندانی در این دوران نداریم و میتوانیم با خیالِ راحت‌تر و بدون دغدغه مالی کمتر، حتی کارآموزی کنیم و توشه‌ای پر از تجربه با خودمان به سالهای بعد ببریم. سالهایی که این مسئولیتِ کم و نبود توقع از جانب خانواده و جامعه دیگر وجود ندارد.

خلاصه آنکه بنظرم جدای از حرف‌ها و استدلالات روی کاغذ، جدای از همه تست‌های استعداد شغلی و شخصیت شغلی، حداکثر تلاشمان را برای تجربه کردن محیط‌های مختلف شغلی و کنکاش برای پیدا کردن شغل مناسب بکنیم.

برای آشنایی با شغل‌های مختلف، داستانهای زندگی آدمها را بشنویم؛ و ببینیم آنها چه کارهایی کرده‌اند. در مورد شکست‌های آدمها بخوانیم.

این داستان‌های واقعی میتوانند الهام‌بخش ما باشند و دید ما را نسبت به سه‌گانه‌ای که در مورد انتخاب شغل مناسب گفتم، باز کنند.

دوستان ما را دنبال کنید و بخش بعدی رو از دست ندهید


راه های رسیدن به موفقیت و تولید ثروت 1

دوستان عزیز مهمترین راه رسیدن به موفقیت و ثروت شناخت خود شما است و کاری که از آن لذت می برید اگر نتوانید از کار خود لذت ببرید حتی اگر منجر به تولید ثروت  شود شما قادر به استفاده از آن نیستید چون پول را به سختی  و با از دست دادن لحظات عمر خود جمع آوری کردید همیشه یک نیروی بازدارنده ای در جهت مصرف آن فعال می شود و این موضوع باعث می شود نه تنها در هنگام بدست آوردن ثروت از آن لذت نبردید بلکه زمانی که شما می خواهید در جهت رفاه خود آن را خرج کنید از آن لذت نبرید.

بنابراین  همواره کاری را انتخاب کنید که ازانجام  آن لذت می برید و شما را به هدف خود رهنمون می کند 

در قسمت دوم چگونگی انتخاب آن را با هم مرور می کنیم.