اقتصاد،حسابداری، مدیریت،مالی و سرمایه گذاری

افزایش دانش اقتصادی،مالی ومدیریت

اقتصاد،حسابداری، مدیریت،مالی و سرمایه گذاری

افزایش دانش اقتصادی،مالی ومدیریت

سقف 120 میلیونی تومانی وام خرید مسکن تمدید شد

با تمدید زمان پرداخت وام 20 میلیون تومانی جعاله (تعمیرات) مسکن تا پایان آذرماه امسال، پرداخت سقف تسهیلات 120 میلیون تومانی بدون سپرده خرید مسکن تا پایان پاییز ادامه خواهد داشت.


همچنین قیمت هر فقره اوراق 500 هزار تومانی تسهیلات مسکن حدود 75 هزار تومان است که متقاضیان دریافت تسهیلات بدون سپرده انفرادی با سقف 80 میلیون تومان باید مبلغی حدود 12 میلیون و 500 هزار تومان برای خرید 160 فقره اوراق و متقاضیان تسهیلات 120 میلیون تومانی مبلغی حدود 18 میلیون و 500 هزار تومان برای خرید 240 فقره اوراق پرداخت کنند.



نفت درسال۲۰۴۰

به گزارش اداره اطلاعات انرژی آمریکا در سال 2017 که چشم‌انداز کلی بازار انرژی در سال 2040 را ترسیم می‎کند، اخیرا منتشر شده و حاوی نکات جالبی است. اول اینکه EIA قیمت نفت را در سال 2040 در سناریوی منطقی 109 دلار برآورد کرده که نسبت به قیمت‌های کنونی نفت فاصله زیادی دارد.

 این موسسه همچنین برآورد کرده است که نفت در سال 2040 همچنان بزرگترین سهم را در سبد انرژی جهان داشته باشد، هرچند رشد مصرف دیگر منابع انرژی سریع‌تر از این سوخت خواهد بود. کشورهای آسیایی غیر از OECD تا سال 2040 مانند 25 سال گذشته محور اصلی رشد تقاضا برای نفت خواهند بود.

پرداخت سود سهام عدالت

با این که یک سال از زمان مقرر جهت  پرداخت سود به حدود 49 میلیون نفر مشمول دریافت سود سهام عدالت می‌گذرد  در آخرین اخبار شاهد نخستین پرداختی‌ها تا پایان شهریور هستیم. میزان دقیق و قطعی این سود دریافتی از شرکت‌های سرمایه‌پذیر معادل 4هزار میلیارد تومان است. البته این رقم مربوط به کل سال و با پیش‌بینی دریافتی از دو شرکتی که هنوز سود خود را تقسیم نکرده‌اند، درنظر گرفته شده است.


 بنابراین سود دریافتی برای هر مشمول با فرض آزادسازی یک میلیون تومانی هر برگه سهام عدالت، به حدود 150 هزار تومان خواهد رسید. البته این سود یکجا واریز نخواهد شد و طی 3 مرحله و تا پایان سال جاری به حساب مشمولان پرداخت می‌شود. در ضمن به گفته سازمان خصوصی‌سازی، از روز گذشته سامانه دریافت اطلاعات برای متوفیان نیز بازگشایی شده و وراث آنها می‌توانند سود سهام خود را دریافت کنند.

روز کاهش دلار

در سومین روز هفته، دلار در مسیر کاهشی قرار گرفت روز دوشنبه، شاخص بازار ارز تحت فشار افزایش عرضه قرار گرفت ولی سرانجام توانست خود را بالای مرز روانی 3 هزار و 900 تومان نگه دارد. در بیستمین روز شهریورماه، دلار با 4 تومان افت به بهای 3 هزار و 901 تومان رسید. این در حالی بود که این ارز در ساعات ابتدایی روز حتی تا نقطه 3 هزار و 896 تومان نیز پایین رفته بود. امروز با این که ارز مسافرتی نیز حذف گردید ولی دلار روند کاهشی داشت.

ایران به آرامی رقابت صنعتی خود را طی می کند

 سازمان توسعه صنعتی ملل متحد (یونیدو) از صعود یک پله‌ای ایران در «شاخص عملکرد رقابت‌پذیری صنعتی» حکایت می کند؛ بر اساس ارزیابی صورت گرفته در سال 2017 در میان 148 کشور، جایگاه 58 به ایران تخصیص داده شده  است. پیش‌بینی‌ها پس از لغو تحریم‌های بین‌المللی از بهبود جایگاه ایران در این شاخص حکایت داشت؛‌ پیش‌بینی که جدیدترین گزارش منتشر شده از سوی یونیدو نشان‌دهنده تحقق آن است و به این منوال می‌توان گفت ایران  آرام آرام در راستای بهبود رقابت صنعتی حرکت می کند .