اقتصاد،حسابداری، مدیریت،مالی و سرمایه گذاری

افزایش دانش اقتصادی،مالی ومدیریت

اقتصاد،حسابداری، مدیریت،مالی و سرمایه گذاری

افزایش دانش اقتصادی،مالی ومدیریت

مقایسه رشته حسابداری و مدیریت مالی در دوره کارشناسی ارشد

معرفی رشته مدیریت مالی

با توجه به پیشرفت جهانی شدن اقتصاد کشورها، متخصصان مالی کشور، بایستی با نظام‌های مالی جهانی و شیوه‌های سرمایه‌گذاری و ابزارهای مالی پیشرفته آشنایی داشته باشند تا کشور بتواند موقعیت مالی خود را در دنیای پر تلاطم امروز تثبیت کند. در این رشته دانشجویان با تئوری‌های نوین مدیریت مالی و کاربرد آنها آشنا می‌شوند و در نهایت می‌توانند با ارائه راهکار‌هایی برای گسترش و توسعه سرمایه‌گذاری، گام‌های بلندی در حل مشکلات اقتصادی کشور بردارند. دانش‌آموختگان مدیریت مالی علاوه بر توانایی تجزیه و تحلیل و حضور فعال در بازارهای مالی می‌توانند وضعیت مالی شرکت‌ها و مؤسسات را مورد ارزیابی قرار دهند و در تصمیمات مالی مؤثر در سازمان‌ها، نقش اساسی ایفا کنند.

بازار کار آن : بورس،بانک، بیمه و مدیر مالی شرکتها

فارغ التیصیلان این رشته با تسلط به مباحث تئوری مدیریت مالی در حوز ه های مختلفی همچون سرمایه گذاری و بانکداری و بیمه و مدیریت ریسک و مهندسی مالی،تامین مالی و اعتباری می تواند در پست های مرتبط سازمانی ازجمله معاونت   مالی و معاونت سرمایه گذاری و تامین مالی اعتبارات مالی در بانکها و ارزیابی اقتصادی پروژه ها و شرکتهای سرمایه گذاری و بورس اوراق بهادار و غیره مشغول بکار شوند. این رشته در حال حاضر دارای آینده شغلی بسیار مناسبی می باشد.

اگرچه بازار کار رشته مدیریت نسبت به بازار کار سایر رشته های دانشگاهی از وضعیت مطلوبی برخوردار است، اما یک‌ فارغ‌التحصیل‌ رشته‌ مدیریت‌ نباید انتظار داشته‌ باشد که‌ از بدو امر به‌ عنوان‌ مدیر یک‌ شرکت‌ یا کارخانه‌ مشغول‌ به‌ کار گردد. چراکه‌ بخشی‌ از مطالب‌ و محتوای‌ کلاس‌های‌ مدیریت‌ باید به‌ عنوان‌ تجربه‌ از محیط‌ و سازمان‌های‌ جامعه‌ گرفته‌ شود. بنابراین‌ فارغ‌التحصیل‌ این‌ رشته‌ در ابتدا باید به‌ عنوان‌ یک‌ کارشناس‌ در رده‌های‌ پایین‌تر وارد بازار کار شده‌ و سپس‌ به‌ مرور پله‌های‌ ترقی‌ را طی نماید.

دروس رشته مدیریت مالی طی دوره تحصیل شامل :

مدیریت مالی، پول و ارز بانکداری، ریاضیات و کاربرد آن در مدیریت مالی، حسابداری مدیریت، مدیریت سرمایه‌گذاری اوراق بهادار، مدیریت مالی پیش نیاز، نهادهای پولی و مالی، بازار پول و سرمایه، مبانی بانکداری و مدیریت بانک، بررسی موارد خاص ، سیستمهای اطلاعاتی، تئوریهای مدیریت، مدیریت مالی پیشرفته، سمینار مالی ،اقتصاد مدیریت،روش تحقیق،تحقیق در عملیات


معرفی دوره کارشناسی ارشد رشته حسابداری


رشته حسابداری در دوره کارشناسی ارشد به منظور آموزش تخصصی حسابداری به دانشجویانی گردآوری شده است که در آینده در حرفه حسابرسی یا مشاغل مختلف حسابداری در مؤسسه های بازرگانی، صنعتی و دولتی مشغول کار خواهند شد. بدیهی است دانشجویانی که در حال حاضر به کار حسابرسی و حسابداری اشتغال دارند با گذرانیدن این دوره اطلاعات و معلومات تخصصی خود را افزایش می دهند و مسئولیت های مهم تری را عهده دار خواهند گردید

حسابداری به عنوان زبان تجارت در ثبت و تجزیه و تحلیل اطلاعات مالی است و در تصمیم گیری دقیق و به موقع بر اساس اطلاعات جهت توزیع مناسب منابع ضروری به نظر می رسد. کالبد علم و دانش به طور مداوم در حال تغییر و تحول است و در چنین وضعیتی اشخاص حرفه ای هنگامی به بهترین شکل آموزش می بینند که مفاهیم پایه را بیاموزند. گستره آموخته های یک حسابدار باید وسیع باشد به طوری که توانایی تحلیل به دست آورد تا اینکه بتواند وظایف خود را در محیطی پیچیده و در حال تغییر به خوبی به انجام رسانید و در رشد و شکوفایی اقتصاد سهیم باشد.

فارغ التحصیلان دوره کارشناسی ارشد رشته حسابداری می توانند به عنوان حسابرس یا مسئولان حسابداری و امور مالی در مؤسسه های مختلف به کار مشغول شوند. فارغ التحصیلانی که در شرکتهای بزرگ استخدام می شوند قادر خواهند بود در قسمت های تخصیص منابع یا سیستمهای اطلاعاتی مدیریت و در مشاغل تحلیل گر مالی یا حسابرس داخلی مشغول کار شوند و یا مسئولیت بخشی از وظیفه برنامه ریزی و کنترل مالی را عهده دار گردند. مسئولیت های دیگری که فارغ التحصیلان این دوره و مؤسسه های بزرگ می توانند عهده دار گردند، بودجه بندی و تجزیه و تحلیل و برنامه ریزی و پیش بینی است. فارغ التحصیلان این دوره پس از کسب تجربه کافی می توانند در سطوح مختلف مدیریت مالی و حسابرسی انجام وظیفه نمایند و در اداره مؤسسه به مدیریت کمک های مؤثری عرضه نمایند.

پیشرفت و تغییرات سریع بازرگانی و صنایع مسئولیت های خطیری را در سیستم اقتصادی و اجتماعی جامعه به عهده حسابداران محول نموده است. امروزه حسابدار علاوه بر وظیفه تاریخی خود که ثبت و گزارش دهی اطلاعات مربوط به فعالیت های گذشته سازمان است، وظیفه دیگری را نیز تقبل نموده که عبارت است از تحلیل و تفسیر فعالیت های گذشته و تلفیق آن با اطلاعات اضافی دیگر به منظور استفاده در امر برنامه ریزی و تصمیم گیری های بازرگانی.  

شگفتی آقای دکتر عبده تبریزی


در حاشیه ی برنامه ی گفتگوی ویژه خبری شبکه دو که در روز شانزده فروردین نود و شش با حضور احمد توکلی و حسین عبده تبریزی برگزار شد، پرسش از بینندگان (تورم) را در مقابل (رشد) قرار داده و ترجیح آنان را می پرسید. نود درصد پاسخ ها (تورم) را ترجیح می داد. اگر این فرض درست باشد که عمده بینندگان چنین برنامه ای مدیران کسب و کارها، بازرگانان و کسبه می باشند، پاسخ آنان بیانگر آن است که جامعه کسب و کار و صنایع ایران برای تورم و حباب درست کردن ارزش قائل است و فکر می کند برای رونق به حباب تازه ای نیاز داریم. نظری شگفت که برای اصلاح و تغییر آن می باید تلاش اساسی کرد