اقتصاد،حسابداری، مدیریت،مالی و سرمایه گذاری

افزایش دانش اقتصادی،مالی ومدیریت

اقتصاد،حسابداری، مدیریت،مالی و سرمایه گذاری

افزایش دانش اقتصادی،مالی ومدیریت

قیمت نفت از مرز 86 دلار گذشت

رویترز: عرضه محدود نفت و نگرانی ها از حمله روسیه به اوکراین مزید علت شده است تا قیمت نفت روز جمعه شاهد رشد باشد و چهارمین هفته افزایشی متوالی را به ثبت برساند.

با توجه به اینکه قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال در پایان معاملات دیروز با یک دلار و 59 سنت معادل 1.9 درصد رشد به بالاترین رقم 2 ماه و نیم گذشته یعنی 86 دلار و 6 سنت رسید. نفت برنت این هفته را با 5.4 درصد رشد به پایان برد. قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا هم در پایان معاملات روز جمعه با یک دلار و 70 سنت معادل 2.1 درصد افزایش به 83 دلار و 82 سنت رسید. این هفته نفت خام آمریکا شاهد 6.3 درصد رشد بود.

فیل فلین یکی از محققین موسسه پرایس فیوچرز  می گوید: «بازرگانان متوجه اند که در تصویری کلی عرضه جهانی فاصله چندانی با تقاضای جهانی ندارد و به همین دلیل باعث شده تا قیمت ها رو به افزایش برود.» مقام های آمریکایی روز جمعه نسبت به احتمال ورود نیروهای روسی به خاک اوکراین در صورت شکست مذاکرات هشدار دادند.

برخی تحلیلگران معتقدند: «شدت یافتن ریسک های ژئوپلتیک در رشد قیمت نفت بی تاثیر نبوده است.»

با توجه به اینکه دلار در مسیر ثبت بزرگترین کاهش هفتگی طی 4 ماه گذشته قرار داشته است. تضعیف دلار موجب ارزان تر شدن نفت برای خریدارانی می شود که با ارزهای غیردلاری خرید می کنند.

در حالی که انتظار می رود تقاضا از عرضه پیشی بگیرد، چند بانک برای امسال نفت 100 دلاری را پیش بینی کرده اند.



نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.