اقتصاد،حسابداری، مدیریت،مالی و سرمایه گذاری

افزایش دانش اقتصادی،مالی ومدیریت

اقتصاد،حسابداری، مدیریت،مالی و سرمایه گذاری

افزایش دانش اقتصادی،مالی ومدیریت

سرمایه گذاری پرریسک و کم ریسک


 سرمایه گذاری به طور معمول دو صورت انجام می‌شود: سرمایه گذاری پر ریسک یا سرمایه گذاری کم‌ریسک.

*سرمایه گذاری پر ریسک

برای اینکه  سرمایه ها علاوه بر حفظ ارزش، سودآور باشند گزینه‌های ریسکی سرمایه گذاری را می‌توانید با درایت و تدبیر انتخاب کنید. در ادامه چند مورد از سرمایه گذاری‌های ریسکی را مورد بررسی قرار می دهیم.

سرمایه گذاری در  ارز: به دلیل مشکلات  صادرات نفت  نرخ دلار در قانون بودجه سال ۹۸ لحاظ نگردیده و این موضوع بیانگر نوسانات زیاد این بازار است.دیدگاه‌های متناقض زیادی درباره آینده قیمتی بازار ارز وجود دارد، و زمانی که مشخص نیست قیمت دلار به سوی سطوح بالاتر یا پایین تر حرکت خواهد کرد، خرید و فروش ارز با ریسک بالایی  همراه خواهد بود.

سرمایه گذاری در طلا: قیمت طلا متأثر از اتفاقات داخلی و خارجی  است. اگر دولت سیاست‌های اقتصادی کارآمدی در پیش نگیرد و اثرات تحریم‌ها بر دلار همچنان ادامه داشته باشد، باید در انتظار افزایش قیمت طلا باشیم،  و در این بازارپیش‌بینی قیمت دیگر امکان‌پذیر نیست و این نشان دهنده ریسک بالای این روش سرمایه گذاری است.

سرمایه گذاری در مسکن: مسکن برای سرمایه گذاری با مبالغ بالا گزینه مناسبی است اما در نظر بگیرید که احتمال قرار گرفتن مسکن در رکودی دو ساله وجود دارد. زیرا مسکن کشش افزایش قیمت را ندارد. سرمایه گذاری در شرایط رکودی کار عاقلانه‌ای به نظر نمی‌آید.

سرمایه گذاری دربورس: درسال آینده  وضعیت سودآوری سهام شرکت‌های بورسی بهتر از امسال خواهد بود. و با توجه به عدم مطلوبیت بازار دلار و سکه و اینکه در انتهای روند افزایشی قرار دارند مردم باید از این بازار ها خارج شده و رویکرد به سمت بازار سهام داشته باشند چون در ابتدای یک روند صعودی قوی است. اما فراموش نکنید اگر تخصص لازم برای سرمایه گذاری در بازار بورس را ندارید از آن پرهیز کنید.

*سرمایه گذاری کم‌ریسک

هر شخصی خودش را بهتر از دیگران می شناسد اگر از جمله افرادی هستید که قدرت ریسک بالایی ندارید بانک‌ها، صندوق‌های سرمایه گذاری، اوراق مشارکت و سایر اوراق با درآمد ثابت می‌توانند گزینه‌های خوبی برای سرمایه گذاری باشند. اما در نظر داشته باشید میزان سودی که از سرمایه‌گذاری به دست می‌آید با میزان ریسک رابطه مستقیم دارد. و در سال ۹۸ نیز این بازارها مطابق قبل کم‌ ریسک و با سود مشخص هستند .