اقتصاد،حسابداری، مدیریت،مالی و سرمایه گذاری

افزایش دانش اقتصادی،مالی ومدیریت

اقتصاد،حسابداری، مدیریت،مالی و سرمایه گذاری

افزایش دانش اقتصادی،مالی ومدیریت

بررسی تفاوت های تحلیل تکنیکال و بنیادی

در راستای درک بیشترتفاوت تحلیل تکنیکال و بنیادی بایستی شناخت خود را  نسبت به هر یک از آن‌ها بیشتر کنیم. 

تحلیل بنیادی یا فاندامنتال

 بر اساس  ارزش ذاتی یک سهم یا دارایی بنا نهاده شده است. در بازه های زمانی مختلف دارایی ها، دارای ارزشی ذاتی متفاوت می باشند. بازار در جهت رسیدن به ارزش ذاتی گام برداشته ولی تحلیل بنیادی برای کسب بازده مناسب سهامدار باید زودتر سهامدار را از ارزش آتی آن مطلع کند

تحلیل بنیادی با نگاه کردن به سود و زیان، بدهی‌ها و دیگر متغیرهای شرکت‌ها، ارزش کلی شرکت و ارزش هر سهم آن را محاسبه و افشا می‌کند. این تحلیل برداشت های سطحی را حذف کرده و درک صحیح ودقیقی را از ارزش یک دارایی نشان خواهد داد.

در تحلیل بنیادی  از داده ­های مختلفی مانند درآمد شرکت، سودآوری و نرخ رشد سود سهام و  فرمول‌هایی از جمله مدل قیمت‌گذاری دارایی (CAPM)، جریان نقدی تنزیل شده (DCF)، ارزش نسبی دارایی و بسیاری از فرمول‌ها، مدل‌ها و نسبت های دیگر برای کمک به سرمایه‌گذاران در پیش‌بینی رفتار بازار استفاده می گردد.

تحلیل تکنیکال 

تحلیل تکنیکال بر روند تغییرات قیمت دارایی‌ها متمرکز بوده  که این تغییرات  اغلب از الگوهای خاصی تبعیت می­ کنند. این مدل ها و الگوها با تحلیل نمودار قیمت و حجم معاملات قابل فهم و درک هستند. وهمین موضوع مهمترین تفاوت تحلیل تکنیکال و بنیادی می باشد.

حجم معاملات نیز دیگر متغیر کلیدی در تحلیل تکنیکال است.  شکسته شدن روند میانگین حجم معاملات می‌تواند بیانگر افزایش یا کاهش سطح قیمت باشد. 

در اصل تحلیل تکنیکال متمرکز بر قیمت و حجم معاملات است. 

برخی تفاوتهای تحلیل تکنیکال و بنیادی

 هریک از این تحلیل‌ها طرفداران  مخصوص به خود را دارند. اما سرمایه‌گذاران موفق هر دو را درک نموده و هنگام ارزیابی دارایی های خود از آنها استفاده می­کنند
تحلیل بنیادی بر روند های بلند مدت و مقایسه با رقیبان و سود آوری نگاهخ خاصی دارد ولی تحلیل تکنیکال با دیدکوتاه مدت  به نسبت بنیادی به دنبال روند قیمت ها و حجم معاملات می باشد. همچنین ریسک معاملات در تحلیل تکنیکال نسبت به تحلیل بنبادی بیشتر می باشد.
در نظر داشته باشید لزوم و اجباری برای استفاده از یکی از تحلیل ها وجود ندارد چه بسا برخی سرمایه گذاران در استراتژی های مختلف از هر دو تحلیل استفاده می نمایند.
موفق و موید باشید
رضایی

فلسه اینکه زندگی مردم به برجام گره نخورده است چیست

گفته می شود تاثیر احیای برجام بصورت آنی نیست و مستقیم به زندگی مردم گره نخورده است ؟!!!!

با نگرشی خاص به این موضوع و این ادعا باید گفت پس زندگی مردم به چه موضوعاتی گره خورده جهت خنثی کردن تحریم ها و بزرگ شدن سفره مردم چه اقداماتی صورت گرفته در سال 1401 به طور متوسط 40 درصد به حقوق کارگران و کارمندان اضافه شد چه تاثیری بر حال و روز آنان ایجاد شد و صنعت ما چطور می تواند از پس بهای تمام شده محصولات برآید فقط با افزایش قیمت ها و فشار بر مردم

 در حوزه بازار سرمایه و ثروت های از دست رفته هم تدبیری جهت رشد بازار و به تبع آن شکوفایی بخش صنعت و تولید(مولد) انجام نگردید چه بسا سرمایه های اندک هم از بازار خارج شده وبه سمت بازارهای غیر مولد سرازیر می شود

پس  عملا دولت باید در این خصوص تدبیری اندیشیده و فکری برای جلوگیری از کوچک تر شدن سفره مردم بکند

این ولی نعمتان ناتوان

از شعارهای بی مورد هم پرهیز کنند