اقتصاد،حسابداری، مدیریت،مالی و سرمایه گذاری

افزایش دانش اقتصادی،مالی ومدیریت

اقتصاد،حسابداری، مدیریت،مالی و سرمایه گذاری

افزایش دانش اقتصادی،مالی ومدیریت

چرا استارتاپ ها شکست می خورند؟

در دنیای استارت آپ ها شکست یعنی فرصتی برای یادگیری؛ صاحبان استارتاپ هایی که شکست خورده اند سعی می کنند خود را خونسرد نشان داده و با موضوع طبیعی برخورد کنند. ولی هر چه قدر هم که بگوئیم شکست طبیعی است و بخواهیم در مورد آن مثبت فکر کنیم باز هم شکست خوردن – مخصوصاً در اوایل کارناراحت کننده است.

کسی دوست ندارد به مراسم ازدواج برود و بعد طلاق بگیرد، کسی با این طرز فکر یک کمپانی را راه اندازی نمی کند: “چون دفعه اول است اگر شکست خوردیم اشکالی ندارد، دفعه ی بعد جبران می کنیم!”. 

مطابق تحقیقی که مؤسسه Static Brain در ایالات متحده تقریباً همه کسب و کارهای کوچک شکست می خورند. 50 درصد آن ها بعد از 5 سال و 70 درصد آنها بعد از 10 سال شکست می خورند. طبق داده های بدست آمده از این تحقیق 46 درصد از کمپانی های آمریکایی به دلیل بی کفایتی شکست خورده اند. منظور از بی کفایتی قیمت گذاری های نامعقول، عدم مدیریت مستندات و یا عدم پرداخت مالیات بوده است. 30 درصد بقیه هم به دلیل  کمبود تجربه مدیریت شکست خورده بودند. کمبود تجربه در زمینه محصولات یا خدمات علت شکست 11 درصد استارتاپ بعدی بود.

چرا استارتاپ ها شکست می خورند؟

در جست و جوی عوامل شکست استارت اپ ها در اینترنت نتایج متفاوتی نمایش داده می شوند، ولی مؤسسه CB Insights تحقیق جامعی را ترتیب داد و روی بیش از 100 استارتاپ شکست خورده تحقیق کرد تا اصلی ترین عوامل شکست استارت اپ ها را بفهمد. آنها 20 دلیل متداول شکست استارتاپ ها را پیدا کرده و آنها را منتشر کردند.

در اینجا برخی از عوامل اصلی شکست استارتاپ ها به شما معرفی شده و راه کارهای دوری کردن از آنها مطرح می شوند. 

عدم وجود تقاضاء

تمام شدن پول

نداشتن تیم مناسب

شکست خوردن توسط رقبا

قیمت گذاری و مشکلات آن

محصول ضعیف

نبود مدل کسب و کار

بازاریابی ضعیف

بی توجهی به مشتری

عرضه محصول در زمان نامناسب

عدم تمرکز

 عدم هماهنگی بین اعضای تیم

چرخش اشتباه

با توجه به شکست خوردن تقریباً 90 درصد از استارتاپ ها ممکن است نا امید شده و از راه اندازی استارتاپ خود منصرف شوید. اگر اینطور فکر می کنید توجه شما را به سخنان Marcus Harjani هم بنیانگذار و مدیر ارشد عملیاتی FameMoose جلب می کنیم:

 مفهوم شکست نه تنها به عقاید شخصی فرد بستگی دارد هر ناکامی در دنیای کسب و کار فرصتی است تا رویکرد خود را بهتر کنید. ولی شکست واقعی وقتی است که از شکست قبلی درس نگیرید، در اینصورت دوباره همان اشتباهات گذشته را مرتکب خواهید شد.”

در انتها اجازه ندهید ترس از شکست باعث شود تا چیزهای جدید را امتحان نکنید، به جای ترس، از شکست ها درس گرفته تا مجدداً دچار آنها نشوید.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.